گزارش آئین آغاز به کار نمادین ستاد مهر 1402

گزارش آئین آغاز به کار نمادین ستاد مهر 1402

گزارش آئین آغاز به کار نمادین ستاد مهر 1402

1402/07/08 01:18 ب.ظ

444

این گردهمایی همزمان آغاز فصل بازگشایی مدارس در روز پنجشبنه مورخ 30 شهریور ماه 1402 با حضور جمعی از مدیران شهر اصفهان برگزار گردید. از مهم‌ترین رخدادهای انجام شده توسط مدیریت شهری می‌توان به اضافه شدن 25 دستگاه ون به ناوگان حمل و نقل عمومی، بهره برداری از پلتفرم سفیر مهر برای سرویس مدارس و همچنین سرویس و راه انداری مجدد بیش از 64 دستگاه ایمن ساز گذرگاه پیاده اشاره کرد.

در این بین شرکت مهندسی نیک اندیش نیز به عنوان بازوی اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، خدماتی به مجموع ارزش بیش از 6.000.000.000 ریال را به انجام رسانده است. برخی از این خدمات به این شرح است:

·        نوسازی رنگ‌آمیزی بیش از 244 بلوک گذرگاه عابر پیاده در مجاورت مدارس

·        تامین و نصب بیش از 15 سایبان ویژه جهت استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی

·        رنگ امیزی یا نصب بیش از 375 استند دورچرخه

·        و سرویس و راه انداری مجدد بیش از 64 دستگاه ایمن ساز گذرگاه پیاده


در خصوص دستگاه ایمن ساز گذرگاه پیاده:

کاربرد: ایمن سازی جریان ترافیک جهت عبور ایمن عابر در نزدیکی مدارس و مساجد

نحوه عملکرد: با فشردن دکمه دستگاه، چراغ چشمک زن سمت جریان خودروها ابتدا برای مدت کوتاهی به رنگ سبز، سپس زرد و نهایتا قرمز در می‌آید تا جریان حرکت خودروهای معبر متوقف شده و عابرین به راحتی از معبر عبور نمایند. مدت زمان قرمز شدن چراغ برای خودروها بسته به عرض معبر و ظرفیت تردد عابرین متفاوت است که پس از طی شدن این مدت چراغ خودروها مجدداً به حالت اولیه خود (چشمک زن) باز می‌گردد. نکته حائز اهمیت این است که این دستگاه‌ها در تمام طول شبانه روز در مدار نیستند. این دستگاه‌ها به شکل هوشمند به نحوه‌ای برنامه ریزی شده اند تا صرفا در ساعت پیک تردد عابرین پیاده در مدار باشند. در شهر اصفهان، زمانبندی تعریف شده برای دستگاه‌های در مجاورت مدارس در حال حاضر، ساعات ۷ الی ۸ و ۱۲ الی ۱۳ است

همچنین مسئولین محترم مدارس و مساجدی که در نزدیکی خود گذرگاه عابر پیاده دارند می‌توانند با تماس با ۱۳۷ یا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و یا مراجعه به اداره ترافیک منطقه شهرداری محل مورد نظر، نسبت به ثبت درخواست نصب دستگاه "ایمن ساز گذرگاه عابرپیاده" اقدام نمایند.